Олга Романова

Снимка на Олга Романова (photo Olga Romanova)

Olga Romanova

  • Дата на раждане: 28.03.1966 г.
  • Възраст: 50 години
  • Място на раждане: Макар и Московска област, Русия
  • Националност: Русия

Биография

Бивш главен редактор на списание «BusinessWeek Россия» (начело издание от юни до октомври 2007 г.). Финансист по образование, бивш кореспондент и журналист в икономическите отдели на различни руски МЕДИИ. Работи по телевизионни канали «ТВ-Център», НТВ и Рен-ТВ, радио «Ехото на Москва» като редактор, автор на програми и водещи. Лауреат на наградите «ТЭФИ-2004» в категория «Най-информационна програма» и в категория «Най-добър водещ», съсобственик на списание «FAS». От списание «BusinessWeek Россия» беше уволнен под претекст «за липса на квалификация за работа като главен редактор на лицензионно издание на» или — или, по негово собствено мнение, защото пречат на ръководството на изданието се плашим от данъци и публикува поръчкови статии.

Олга Евгеньевна Романова е родена на 28 март 1966 г. в град Макар и на Московска област. През 1988 г. завършва финансово-икономическия факултет на Московския финансов институт със специалност «Финанси и кредит» и започва работа на работа икономист по Внешекономбанк на СССР, а след това премина в ВЭО «Союзнефтеэкспорт». Журналистикой започнах през 1989 г., превръщайки се в браузър информационна агенция «IMA-прес».

През 1991-1994 г. Романова е московския кореспондент на американския вестник Institutional Investor. През 1994-1997 г. е работил икономически браузър и началник на отдел на икономиката дневна вестник «Днес». През 1997 г. е автор и водещ (заедно с Михаил Леонтьевым) дневна аналитична програма «е всъщност», тв канал «ТВ-Център», а скоро и главен редактор на програма «Големите пари» от Игор Потоцкого, выходившей на телевизионен канал НТВ. С двете телевизия е работил до 1999 година включително. При този Романова твърди, че на телевизия попадна случайно, но как точно, не уточняла.

През 1999 г. Романова излезе във вестник «Версия» и е била назначена за заместник-главен редактор на изданието. Планираното, че през март същата година Романова ще бъде излъчен телевизионен канал RTR (по — късно- канал «Русия») с автор предаването «строго секретно». Версия» на продукцията на стопанството на Artem Боровика «строго секретно». Тази програма трябва да е представлява телевизионна версия на вестник «Версия». Обаче с 21 март 1999 г. Романова водят началото обзорно-аналитична програма за пресата «Пета колона» на канал Рен-ТВ. Причината, която е планирана за прехвърляне на RTR така и не се появи, МЕДИИ, наречен финанс

ни затруднения на компанията, която тогава се оказа, че не е в състояние да плати производителя. През същата година Романова се превърна в автор на седмична колона във вестник «Ведомости», както и автор и собственик на списание «FAS».

През 2002 г. Романова се превърна в автор и водеща дневна аналитична програма «24 с Олга Romanova», выходившей на канал Рен-ТВ. В това си качество Романова получи наведнъж две премии ТЭФИ-2004 — като автор на по-добра информационна програма и като най-добрата телеведущей. Въпреки това на 24 ноември 2005 г. тя неочаквано и за себе си беше изоставен от естер и главен изпълнителен директор на Ren-TV Александър Орджоникидзе даде да се разбере, че информационните програми на канала са се понижили рейтинги и какво беше решено да опитате нови водещи. Самата Романова истинската причина за своето оттегляне от естер нарича това, което тя публично говори за факти цензура на Рен-ТВ. По-късно Романова дори заяви, че се страхува за живота си. Той също така съобщи, че възнамерява да съди: първо — на ръководството на полицията, тъй като е незаконно задържа вече Romanova в осъществяването на професионалната дейност (телевизионна, така и не са получили писмено уведомление за отстранении от естер: за това Орджоникидзе казах на летучке, а вечер охрана просто отказва да я пропуснете за работното място); след това — на охранители, не пустивших си в студиото. Скоро Романову уволнени с Рен-ТВ. Международната организация «Репортери без граници» подвергла разкритикува решението на ръководството на оператор по отношение на журналистки, а депутати на Държавната Дума на РУСКАТА федерация поръчани от Комисията по информационната политика поиска от фирма Ren-TV цялата информация за конфлик

тези ръководства телевизионна мрежа с водещ. Но делото не се състоя, а Дума не се приема повече никакви мерки по отношение на оператор.

През декември 2005 г. Романова стана водеща на програмата «Эхономика», «Голям часовник» и «Особено мнение» на радио «Ехото на Москва». Работи по радиостанция до 2007 година.

През 2007 г. Романова заема поста редактор на икономиката списание The New Times, а на 1 юни същата година е назначен за главен редактор на руската версия на американското списание BusinessWeek. Този вестник, който съществува от 1930-те години, започва да излиза в Русия през септември 2005 година. До 2007 г. той освобождават тираж от 75 хиляди копия и се разпространява в 70 руските градове. Романова, сменившая на поста главен редактор Георги Бовта, заяви, че очаква да се задържи на ниво, постигнато при нейния предшественик, и се запази в руската версия на списание духа на майката на изданието. Самият Бовт като най-вероятна причини за своето уволнение (а решение за замяна на главен редактор на списанието е взето лично от Сергей Родионовым, собственик на ЕЙД) нарича своето несъгласие с предложения бюджет на изданието.

На 5 октомври 2007 г. в печата се появиха съобщения за това, че ръководството на Издателската къща Родионова, който е собственик на «BusinessWeek Россия», е решила да отхвърли Романову и главен редактор на списание Александра на xx век. Според директор на издателската група бизнес издания ЕЙД Родионова Евгения Додолева, причина за уволнение, Romanova — я «липса на квалификация за работа като главен редактор на лицензионно издание». Що се отнася до xx век, то тогава той е бил уволнен поради факта, че «не са с висше професионално образование, трябва да

ти за работа на длъжност, главен редактор». Додолев отбележи при това, че при Rodionova формат «BusinessWeek Россия» не съответства на заявената за бизнес ниша. Той уточни, че решението за уволнение е взела не самостоятелно, а в края на инспекцията на американския концерн McGraw-Hill, по лиценз на което е публикуван от «BusinessWeek Россия». От своя страна, старши редактор в международни издания BusinessWeek Роза-годишнината на ислямисткото движение увери журналистите в това, че е самостоятелно решение ЕЙД Родионова, а не BusinessWeek.

Романова потвърди, че е получил уведомление за това, че си «недостатъчна квалификация», за да оглави «BusinessWeek Россия». Въпреки това, според нея, я е уволнен за това, че тя е против «черни» на заплатите на служителите, за които настоява ръководството на «BusinessWeek Россия». Тя също така заяви, че вече е получил няколко интересни предложения, но не ще да ги вземе, докато не изпълни задълженията на лицензополучателя — компанията McGraw-Hill. Колеги Romanova представи още една версия: според тях, главен редактор решили да уволнят, защото Романова «отказвах да публикувате поръчкови материали».

Романова женен (за трети път), тя има две деца — син и дъщеря. В МЕДИИТЕ в Romanova се е създала репутация на спорните и изключително саркастичной жените (едно време тя се радваше на псевдонима Олга Злата), обаче, по собствените й думи, тя никога не атакува «без повод», а критикува някой, защото «не може толкова да крадат». В интервю за «Експрес-газета» Романова заяви, че някои от обектите на нейните нападки опитах я заплашват, чрез организиране на атака в апартамента си. Името на клиента атака, тя не е обявен.